بص شوف


Tuesday, December 19, 2006

يوميات بريزة فضة ..12

يوميات بريزة فضة 12
*
نبأ عاجل
اصابة بريزة فضة بانفلونزا النقود
الى كل محبي بريزة فضة
بريزة بين الحياة والموت بعد اصابتها بانفلونزا النقود
والتي تعد احدث واخطر انواع الانفلونزا المعروفة
ونناشد كل محبي بريزة الدعاء لها بالشفاء العاجل

انا جيييييييييييييييييييييييت
بريزة بش زي أي بريزة
بريزة ...... عزيزة ..... لذيذة
وبعاكم حصرياً
الظاهر ان الانفلونزا لسة سايبة أثر
بس بش بٌهب
البٌهب اني رجعتلكب تاني يا حبايبي
وبرغب اني بريت بتجربة بريرة بع البرض
الا اني خرجت بنها بحاجات كتير قوي
أكيد هتبان عليه وهتلاحظوها يا اصحابي
با علينا
وانا على فراش البرض
راجعت شريط ذكرياتي
وافتكرت حاجات كتير حصلتلي
بن يوب با جيت للدنيا ولحد النهاردة
وبن الحاجات دي
هاحكيلكب النهاردة
في البصحة رجعتلي الصحة
طبعاً فاكرين اني كنت في جيب صابر
لبا كانشايل البودرة
(راجع اليوبية السابقة)
ويبكن يتهيألكب اني لبا شبيت البودرة يوبها
تحولت الى بٌدبنة ...طبعاً لأ
دي كانت حاجة عالباشي كده
بس انا كنت ببكن اتحول لبدبنة فعلاً
لبا وصلت فعلاً لجيب بدبن
واحكيلكب بن الاول.....
بعد يوبين بن عبلية صابر
كنت لسة في جيبه
لبا دخل صابر التخشيبة
عشان يدخّل حرابي اتوبيسات
وبقدرة قادر لقيت نفسي في ايد الحرابي
انا وشوية الفكة اللي كانوا في جيب صابر
وأول با صابر خرج
الحرابي طلعني بن جيبه وقعد يضحك
ويهرج مع البساجين التانيين
ووصل بيهب البوضوع
انهب لعبوا بية رفـّة
عارفينها طبعاً
البهب
اللي كسبني في اللعبة دي كان ايه؟؟؟
صح ..... كان بٌدبن
وطبعاً انا لا كنت اجيب ولا أودِّي
وصاحبنا حطني في جيبه ونسيني
الغريبة ان كان شكلة بحترب وبن عائلة
وعرفت وانا جوه جيبه انه فعلاً كده
وان باباه دكتور وبابته محامية
وان ولاد الحراب ضحكوا عليه
وعرفوه سكة الادبان
باطولش عليكب
هوه خرج بن السجن بكفالة
وباباه خده بن ايده ودخله المصحة
والحقيقة انا كنت اكتر واحدة
بٌستفيدة في البوضوع ده
باخبيش عليكب انا كنت ابتديت
احس بهرش في جسبي الفضي الجبيل
واحس انه ناقصني حاجة
بس وجودي في البصحة
وفـّر عليه الاحساس ببقية الاعراض
لإن باكنش في فرصة اني اخد
أي جرعات بن الهباب ده تاني
وكريب صاحبي(البٌدبن)
هو كبان بدأ يتحسن بس بعد با وراني شوية أيّاب....؟؟
كان بيتنفض زي الفرخة البدبوحة
وهو بربوط في السرير
وبش قادر يفلت
بس طبعاً ده كله كان عشان بصلحته
عشان يتخلص بن الداء البنيِّل ده
ولاحظت وانا جوه البصحة ان بعظب البدبنين
اللي فيها شباب زي الورد بن عائلات كويسة
بس ولاد الحراب استغلوا بٌعد الأباء والأبّهات
عن البيوت وانشغالهب بتحصيل الفلوس
وبدأوا يسيطروا على بٌخ الولاد ويستولوا
على فلوسهب عن طريق جذبهب للبخدرات
لدرجة ان كان في واحد بعانا في البصحة
سرق بجوهرات بابته عشان يشتري بيها بخدرات
البٌهب
كريب استجاب للعلاج
وانا طبعاً كان يكفيني البعد عن البيئة دي عشان ما اتحولش لمدمنة
وخرجت انا وكريب بن البصحة
وكل واحد فينا شايف بستقبل بشرق قدابه
وآديني اهو بعاكب يا اصحابي
بٌعززة بٌكربة وليّه اصحاب كتير حلوين
اصحابي
خدوا بالكب بن بعض وبن اخواتكب الاصغر بنكب واوعوا تقولوا نجرب وآهي برّة وتعدي صدقوني با بتعديش واللي با بيلحقش نفسه بيروح بلاش
واشوفكم بكرة
ايه ده
اشوفكم ... اشوفكم
هيييييييه انا خفيت....خفيت .... خفيت
مش قلتلكم يا اصحابي
انا معاكم بالاقي نفسي
مممممممممممممممواه البوسة دي ليكم حلاوة الشفا
واشوفكب بكرة
الظاهر ان البوضوع لسة بخلصش

No comments:

انا وحبيبي

آخرة اللي اللي يحاول يفكر

آخرة اللي اللي يحاول يفكر